איך להפוך תוכן יבש לכלי מיתוג יוקרתי?
- mikaappelbaum
- 11 בדצמ׳ 2024
- זמן קריאה 2 דקות
לגלות את הפנינים שבין השורות – כשכתיבה מדויקת פוגשת יצירתיות.
אחד מהמוסדות האקדמיים פנה אליי לאחרונה וביקש שאערוך מחדש את התוכן של אחת מתוכניות המצטיינים שלו. המשימה: לכתוב תוכן שמציג את התוכנית כמובילה בתחומה, מסביר מה מיוחד בה, כולל מה בוגריה אומרים עליה, ומעודד מועמדים להירשם.
כשהתחלתי לעבוד, קיבלתי דף תוכן קצר יחסית. ניסיתי לערוך, להוסיף דוגמאות ולהפוך אותו למעניין יותר, אבל מהר מאוד הבנתי שמשהו חסר. התוכן שהועבר לי לא הכיל את כל המידע הדרוש כדי לייצר מסר סוחף ומלהיב.
אז שלחתי את מה שכתבתי לראש החוג. הסברתי שזהו נוסח ראשוני, ושעוד נדרשת עבודה עליו. השיחה שקיימנו היום שינתה לחלוטין את הגישה שלי (ושלה) לתוכן הזה.
"אני רוצה שהתוכנית תוצג כתוכנית יוקרתית, שמיועדת רק לאנשים סקרנים, עם תשוקה למחקר ורצון להתפתח," היא אמרה לי. שאלתי אותה מה באמת הופך את התוכנית לכל כך מיוחדת. היא מיד ציינה את הפטור מתשלום שכר לימוד ומלגת הקיום – יתרון משמעותי.
"נהדר," אמרתי, "אבל מה מעבר לזה? למה שמועמדים ירגישו שהם חייבים להירשם לתוכנית הזו?" לאחר מחשבה, היא המשיכה וסיפרה על התנאי לשמירה על מצוינות – ממוצע 90 בכל סמסטר. זה הבהיר לי שהמסר צריך להיות לא רק על היוקרה, אלא גם על המסלול המאתגר שמפתח את הטובים ביותר.
ואז, במהלך השיחה, היא התחילה להיזכר ביתרונות נוספים: סמינרים ייחודיים שמרחיבים אופקים, ליווי אקדמי צמוד, גישה למחקר מתקדם וכרטיס כניסה לעולמות מחקר, אקדמיה ותעשייה. פתאום, התוכנית שהיא עצמה מכירה כל כך טוב הפכה בעיניה למותג מוביל.
מה אני רוצה לומר בסיפור הזה?
התפקיד שלי ככותבת תוכן הוא לא רק "להעביר מסר," אלא לגלות את הפנינים שבתוך התוכן. כשאני מקבלת טקסט ראשוני, אני לא מסתפקת במה שיש בו – אני מתשאלת, מחפשת, ומבקשת עוד מידע. אני עוזרת לאנשים שמכירים את הנושא לעומק לגלות בעצמם כמה ערך יש להם לתת.
בעולם שבו AI יכול לכתוב טקסטים מהירים, הערך שלי הוא ביכולת לחבר בין הידע של המומחים לשפה עכשווית שמדברת לקהל צעיר. אני שואלת את השאלות שמובילות לתשובות המפתיעות, מסיקה מסקנות מהפרטים הקטנים, והופכת תוכן יבש למסר מדויק ומרתק.
זו הדרך שלי ליצור תוכן שממתג תוכניות יוקרה, פונה אל קהלים מגוונים, ומדבר ישירות לליבם של הקוראים.
רוצים שגם התוכן שלכם ימריא? צרו קשר ונמצא יחד את הסיפור שלכם.

Commentaires