איך אריזה מתאימה מקדמת אתרי לימוד? סיפור מקרה
- mikaappelbaum
- 9 באפר׳ 2024
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 10 באפר׳ 2024

כשהתחלתי לעבוד עם אחד מהמוסדות האקדמיים בארץ, התבקשתי לעבור על כל התוכן באתר המועמדים ולראות, כיצד אפשר לצמצם אותו ולהשאיר רק את המידע הרלוונטי.
לכאורה, אם היה מדובר בעבודת כתיבה ועריכה רגילה, הייתי עוברת על כל פריט מידע, מוציאה ממנו את הנושאים העיקריים שצריך ומשכתבת מחדש.
אבל כשהתחלתי לצלול פנימה, ראיתי שהאתגר לא רק בצמצום, אלא בחשיבה מקדימה, איך מסדרים את קטגוריות הידע בסרגל הכלים, שהיו במקרים רבים חופפות אחת לשנייה, או מסודרות באופן לא אינטואיטיבי.
לכן, הייתי צריכה לחשוב באיזה "אריזה" אני אורזת למועמד את המידע שתהיה לו הכי נוחה. וידידותית.
חלק מהדילמות היו:
- האם אני נותנת לו לעבור בין קטגוריות ידע לחפש את מה שצריך או מרכזת את כל המידע תחת קטגוריה אחת?
לדוגמא: מועמד לתואר ראשון- האם לשים את אופן ההרשמה לתואר ראשון תחת הקטגוריה של תואר ראשון, או תחת קטגוריה כללית של רישום?
- האם אני "מפרקת" את כל תהליך הרישום לתואר ראשון לפריטי ידע נפרדים, או עושה פריט ידע אחד עם הפניות לדפים נוספים?
- האם יש מידע שאני צריכה להציג למועמד בנפרד, כגון: לימודי אנגלית, או קבלה לאוניברסיטה ללא פסיכומטרי. או לשים את הנושאים האלה רישום לתואר ראשון?
- האם אני שמה את כל הטפסים במקום אחד עם אפשרויות חיתוך? או לכל תואר אני שמה לחוד את הטפסים שלו?
אלה רק חלק מהדילמות. אין תשובה אחת נכונה. ייאמר לזכותו של הלקוח, שהוא נתן לי יד חופשית להחליט, איך לארגן את המידע, בדגש על סדר הגיוני והשארת התוכן החשוב.
לאחר עבודה מקדימה של מיפוי כל התכנים באתר המועמדים, צמצמתי את 4 קטגוריות הידע העיקריות ל-3 ואת פריטי הידע צמצמתי מ 39 פריטים ל 17 פריטים !!
מתוך 39 הפריטים, חלק הוסרו, חלק אוחדו עם פריטים אחרים וחלק נשארו כפי שהם.
כמובן שהרעיון היה להשאיר את מה שרלוונטי ולא להפחית במידע שנדרש להיות באתר.
בעידן שבו המידע זמין בקלות ובמהירות, במקום להשקיע בכמויות אדירות של מידע, הגולשים מחפשים את המידע החשוב, זה שעוזר להם להבין ולהתמקד בנושאים מרכזיים, ייחודיים, ומעניינים. הפוקוס על מידע מתומצת מאפשר להם לקבל החלטה בצורה בהירה יותר וכנראה גם נכונה יותר עבורם.
Comments